Lite LCHF kraffs :)

Hallo hallo tänkte bara dela med mig lite utav vad det finns för maturval när man går på LCHF.

Frukost:


 Min frukost består mycket av ägg i alla former.
Kok, stekt, röra och omelett.
Äggen kombinerar jag med avokado, keso och ibland räkor. Annars blir det äggröra och bacon mycket.
Imorse så blev det 3 st finncrisp med keso och kokt ägg. Är väldigt mättande och vädligt gott.
Skönt att slippa ha dåligt samvete över att man smäller i sig ett halv paket bacon till frukost och äggrör med grädde och massor av smör !
Annars kan man göra en avokadoröra med majonäs och räkor med hakade ägg i. Mums !

Lunch:

En lunch kan bestå av tex som idag utav special pannkakor.



Är grymt kul att göra saker på ett annorlunda vis. Och det blir grymt gott också !

 

Annars till lunch så kan det bli köttfärssås med kokt borccoli. Köttfärslimpa med mozzarella och gräddsås. Givetvis broccoli till det också. Även kotletter kokta i gärdde emd purjo och paprika är grymt.

 

Här omkvällen så gjorde jag och mamma en grymt god flygande jakob fast med fläskfilé med massor av bacon och grädde i. Till efterrätt gjorde jag en ostkaka gjord på keso, grädde, ägg och mandelspån. Smakade precis som ostkakan man köper.
Här är receptet på den:


Många recept får jag från en kokbok som heter LCHF-Husmanskost, den goda vägen till hälsa och viktminskning. Skriver av Anna Hallén. Finns att köpa på lchfbutiken.se för typ 170 kr.

Tror att jag lagt ut den förut men här är iaf en länk: http://fitnessguru.se/LCHF

Smaklig måltid typ för mig iaf :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0