Insikt

Det kom för en stund sen. En knuff, en hård knuff mot rätt riktining.
Jag har bestämt mig.

Jag ska börja fokusera mer på nuet. Sluta leva i det förflutna och sluta försöka skynda på framtiden.
Jag ska leva här och nu, glömma och gå vidare.
Jag förlorade mig själv, inte efter den senaste och kanske inte gången innan dess. Men någonstans där på vägen så försvann jag.
Nu ska jag sluta tänka så mycket på andra och bara ta vara på mig själv. Är trotts allt mig själv som jag spendera resten av livet med.
Det är ofta man försvinner in i en dröm som inte existerar och det slår en som en käftsmäll när man vaknar.
Det är ofta man ställer upp för människor som bara kastar skit på en tillbaka. Nu pratar jag inte om en specifik människa utan ett flertal som inte finns kvar i mitt liv längre. Människor som man en gång litade på och ställde upp för till tusen. Människor som inte har förmågan att ge tillbaka, utan bara tar för sig.

Jag ska börja ta vara på dom riktiga i mitt liv mer. Folk som verkligen finns där oavsett vad. Man vet inte vad man har försen det är förlorat. Men dessa människor SKA jag aldrig låta försvinna. Med hjälp av dom kan jag hitta tillbaka, tillbaka till hur jag en gång var.

Så från här och nu så är det jag som gäller, ingen annan ! Livet är för kort för att oroa sig över hur saker kunde vara eller borde vara. Man ska ta saker för vad dom är istället.

Me, Mysel and I

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0