5 Februari 2011

Hejsan svejsan !

Sitter just nu i världens matkoma med stört ont i magen !
Var hemma hos min älskade Hashtomte ikväll, lagade mat, kollade på melodifestivalen och bara mös.
Festivalen var helt världelös så vi satt vid datorn/telefonen och surfade oss igenom den.
Vi åt min delikata köttgryta, hon med ris till och jag åt kolhydratfria nudlar till som såg helmysko ut men smakade helt okej.


 

Tidigare idag så jobbade jag 3 timmar mellan 11 och 14 sen rushade jag hem, slänge i mig mat och åkte ner på stan där jag mötte upp min gamla vän Pontus för en 2 timmars fika.
Helt otroligt att vi båda äntligen lyckades hitta ett tillfälle som passade oss båda. Har inte sätts sen i sommras. Buissy people !

Ja jag vet vad ni tänker nu, jaha hur ingår den där i dieten?
Njae inte alls faktiskt men när jag såg denna underbara skapelse så tykcte både jag och Pontus att det var okej att synda liite idag, är ju ändå lördag.
Men jag måste ändå ge mig själv lite vuxen poäng. Jag har aldrig druckit kaffe men drack faktiskt en cappucino som inte var alls så tokig. Försökte byta ut den skummade mjölken mot grädde men dom fattade inte vad jag snackade om.

Här är då Pontus, fast med en kaffekopp i fejjan..

Jag passade på att fråga träningsgurun om det fanns nå bra pulver eller bars som innehåller typ noll kolhydrater som jag kan ta som mellanmål då jag alltid blir hungrig typ en timme efter att jag ätit.
Det skulle typ kosta skortan så där sprack min briljanta plan.. hmm. får försöka hitta nå annat..

Men måste säga att det varit en mycket trevlig dag, alltid kul att träffa gammla nissar som man tyvärr inte träffar allt för ofta.


Igår så var jag ledig från giganten, så inledde dagen med en riktig omgång på friskis. Först en timme psykjobbig yoga följt utav 3 km på löparbandet följt av viktkörning av hela kroppen. Måste säga att jag var helt död efter de två timmarna.

Efter träningen så var det bara hem och göra sig i ordning för jobb på donken 15-20. Stört drag med mkt att göra hela tiden. Hade en fummeldag så tappade dipper,hambrugare och drickor. Bra jobbat !
Kvällen avslutades med mat och filmys med mammsen.
Såg filmen dinner for schmucks.

Kan tyvärr inte rekommendera den.
As jobbig film raktigenom. Satt och väntade på att den skulle ta slut redan efte 20 min.
var inte riktigt som jag hade förväntat mig ..



Avslutar inlägget med en bild på mig och Hashomte från min 18-års fest.

 

Natti natt !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0