Tisdag-trött-kväll !

Jahapp vad har hänt sen sist nu då... Har mestadels jobbat.
I fredags så blev det en impuls-nykter-utgång med Ninnisen, lillebror och hans kompis. Var på bajs humör och kännde att en kväll själv hemma skulle sluta illa så med klackskorna på så bar det av ner på stan och till Pluto.
På silk så var det tjockt med folk och någon live artist som spelade gojmusik. Anledningen till att vi gick till pluto var att på silk så är det bara en massa 18 åringar och på bmb kommer vi inte in och konrad är ett bond stället så pluti var sådär mitt emellan men ändå med lite äldre folk. Ha ! troddde jag de ! Kryllade av fulla 18 åringar aka. fjortisar som skulle puttas och ha sig hela jävla tiden, blev skapligt irriterad. Och sen att inte bara en utan vå fulla as till killar börjar försöka raga upp mig på dangolvet uppskattades inte ! Den ena följde efter mig hela kvällen och skickade sin kompis till att prata med mig.. Suck ! Tror ine ha vet vad orden inte intresserad betyder ...

I lördags så jobbade jag och sen på kvällen så blev det fördelsedags middag med familjen Eilegård. Jätte mysigt och god mat på limone kan jag säga ! Efter middan så skjutsae älskling mig hem till mackan där det var inflyttnings fest. Kom dit vid halv 10 och då var det skapligt med folk. Vi dansade, sjöng och tjoade med mackans videokamera. Haha blev nog en del roliga klipp kan jag tro... Vid 11 så tyckte grannarna att vi var liiiite för högljuda så mackan fick dunder skäll av sin granne. Vi tänkte att det var dags att dunsta så vi tog en taxi ner till bmb jag, helena,matte, madde och martin. Vi dansade och hade mycket trevligt till stängning sen fick jag gå sällskap hem och var hemma vid 3.

På söndagen så var det jobb igen, kvällen spenderades med Ninni som så sött kom hit med lite cheescake till mig. Var ju morsdag och min mor var inte hemma så vi firade mig istället haha. Vi satt och pratade om allt från killars beteenden till sommar och sol. Vi kollade sen på stockholm boogie, ganska udda men bra film. Skrattade åt en del sjuka grejer vilket känndes skönt då psyket inte var på topp...

Igår så kom ÄNTLIGEN min älskade mor hem till stan, hon hade varit borta i 8 dagar och vi hade knappt pratat ågonting alls undr tiden så akande henne sjukt mycket ! Hon plockade iaf upp mig på jobbet och vi begav oss ner på stan där vi åt en subway innan vi gick och såg sex adn the city 2 ! Grymt bra även fast ettan var snäppet vassare. Sjukt ändå att man känner igen sig så mycket i filmerna och serien med att tillägga.

Idag så har jag jobbat heldag, öppning-stängning, 9.30-20.15 och är just nu hel sluuut i hela huvudet och kroppen. Ska ställa mig och diska upp hela köket och sen laga mat i stortlass !



Berättade jag btw att jag bled godkännd som blodgivare ? Nej det missade jag nog ....
Fick hem brev förra veckan om att min hälsa var bra och idag fick jag detta på mailen.

Hej MICHAELA!

Nu är det dags för blodgivning.
Du är välkommen Torsdag 2010-06-10
mellan 07.30-12.00

Jajamensan det är jag de !
Hoppas jag inte får lika stor blåmärke som när pucko läkaren på apalby tog.

På tal om det.. Jag var ju som sagt där för att få hjälp med mitt sömngående. Fick brev idag om att mitt blodprov visade brist på vitamin B12 och järn. Så har fått utskrivet vitamin och järntabletter. Vette fasen om detta har med mitt sömngående att göra men kan väl vara värt ett försök....

Men nu ska jag ta tag i köket !
See ya !
// Michaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0