Helgen

Sådär ja då var vi tillbaka efter några dagars uppehåll....
Tänkte ta och berätta om helgens kravaller så here we go !

Fredags kvällen blev från att sitta själv i soffan till en spontan grillning på Mattes balkong. SPontan grillningen blev till en ända stor förfest som ledde till munspelssång ner på stan, hälften av oss landade på Tabban och andra halvan på cirkus. Vad händer där haha ?
Vi återsamlades på bmb där vi verkligen slog klackarna i taket och jag fick i mig en worlds famous michitini ! Mums !




efter lite idioti så beslutades det om efterfest hemma hos ckb eller någon annan snubbe. Jag och Helena röstade för den första pch började vandra. Ingen av oss orkade vänta på att tjaffset om taxi eller inte skulle ta slut. Vi joinade Fred och Frodo och börhade vandra längs svartån. Gick lite långt och hamnade vid falkenbergska där det var stängsel och stänga broar. Eh skit samma, vi klättrar hellre än att gå tillbaka hela vägen. Så över stängsel och grindar flög jag och Helena, var nära ett ras ner i strömmen på hala stenar för en sekund men vi överlevde.
Väl hemma hos ckb så hög vi in i kylskåpet. Ost och kall falukorv, mums sådär på fyllan !
Sen blev det en vacker soluppgång på balkongen med ett glas gott vin i handen.

Vid en sisådär halv 9 kände jag att fasen kanske borde få liiite sömn innan jag börjar jobba kl 11, så jag gled hem till mammsen och dog en och enhalv timme på extra sängen. Inte så fräsh när man kommer till jobbet med gårdagens smink, skitit hår, hängiga ögon och basrösten på topp. Haha fyfaen ! Gick bra att ta sig fram för jag visste att klockan snart skulle bli fyra. Då skulle jag få sluta, möta upp Anna och Ninnisen och åka till Eskilstunao och se Kent !!

Haha jag kan ju säga att det började bra iaf... Tre tjejer på elgigantens parkeing utan bil. Hmm hur fan ska vi ta oss dit ?! Vad händedär liksom hahahah tok ringde morsan som så snällt kom ut med bilen till oss, så efter några stopp i halva stan så var vi äntligen på väg !

Vi om dit skapligt bra tid så vi fick en bra plats i den då halv långa kön, den växte till 1km sen !
Väl framme vid insläppet halv 7 så fårvi veta att det är fotoförbud för systemkamera. Jahapp vad ska vi göra av kameran då frågar vi den totalt hjärndöa tjejen. "Den får ni lämna hemma" svarar hon. WTF är de för svar ? Om vi inte är här ifrån då`? "Det finns skåp på tågstation som ni kan låsa in i"... Jo tjena som om vi skulle sticka därifrån för att ta oss till stationen mitt inne i stan för att sen komma tillbaka och missa hela konserten. Tur att vi hade bilen i närheten så var bara att gå tillbaka dit och lämna kameran. En snäll vakt kände igen oss sen så vi fick smita förbi kön.





Kl 8 så började vad vi trodde skulle vara ett grymt förband spela.
Istället så kom dom här två upp på scen ...

Två stycken retards i charlie chaplin kläder som stod och diggade till sina knapp tryckningar i 45 min.
Dom sa inte ett ord, inte vilka dom va, vad dom spelade, ingenting !
Trodde jag skulle halft förlida när dom försäkte få igång publiken. Vad skulle vi digga med till hade dom tänkt ?
Kvart i 9 så steg dom ifall av, publiken applåderade mer över att dom gick ön att dom var bra ...

Sen efter en olidligt lång väntan, var väl typ 15 min bara men ändå, så hörde man det välbekanta ljudet av utan dina andetag. Rysningar direkt !

Lagom till att låten drog igång på riktigt så öppnade sig himlen !


Passade helt underbart in på hela känslan, så regent uppskattads grymt mkt !




Helt sjukt underbart iaf ! Det luktar en göteberogstripp 7 augusti för att sedom igen med Ninnsen och Jossan som då är i Båstad ! Lovin it loving it loving it !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0