Bakis-Söndag...

Nu har jag varit grymt dålig på att ta hand om bloggen igen.. Har gjort en massa kul att berätta om, men har väl inte orkat få ner det i fingrarna typ, eller nått...

Vid kan väl börja med Midsommar dåe !

Kvällen innan midsommar hade jag spenderat med lillebror så på morgonen så väckte jag upp en väldigt svårupplivad lillebror på soffan. Efter en timmes tjatande så fick jag äntligen upp honom ! Vi tog på oss springardojjorna och åkte till rocklunda och sprang en runda. 3 flitiga km blev det för mig, Alle sattsade på 15 km men dog och blev arg efter 5. Skyllde på att det var för tidigt på dan. Klockan var halv 11 för faen !

Efter löpningen så gav vi oss ut på blomjakt till våra fina kransar. Vi åkte ut till hökåsen och anundshög ch tjuvade på oss en hink full med blommor och björkris. Haha bad Alle hjälpa till att klippa björkris och fick till svar "Men jag vet inte hur man gör".. Ne tacka vet jag de ! Han kommer med en jätte fin liten lövig gren. Men det var ju björk vi skulle ha inte Asp! Sötnöt !
Efter en tjong i vägräcket och ett uppsvullet lår så åkte vi och handlade mat inför kvällen innan vi åkte hem och gjorde oss i ordning.

Nästa och näst sista anhalt för kvällen var hos casa dela Nemeth där det skulle lagas mat och bindas kransar.

Alexandra tyckte inte att det gick nå bra. haha !


Sen började det väl arta sig..


Titta så fina dom blev !

Efter en stund så kom det över lite folk, så vi åt och spelade nå kortspel som jag och Dennis fuskade satan på, haha stackars Jessie som fick dricka 6 ggr mer än alla andra !
Vid 10 så hoppade vi på cyklarna och begav oss ut till enhagen där det skulle vara brakpartaj.

Var lite sisådär lagom kul där så vid halv 1 så cyklade vi hem igen. Hallå skavsår i rumpan jag kan tala om !

Nästa händelse är nog Stockholmsresan !

Jag och mammsen tog svartafaran upp till stockholm för att shoppa av oss lite och hälsa på systeryster i onsdags.
När vi kom upp så åkte vi förbi Tisses jobb ute i Rissne/ Sundbyberg för att lämna av bilen innan vi tog t-banan in till stan.
Mitt största mission var att hitta 50-tals kläder till Mattes powermeet fest nästa helg. Antningen skulle jag ha en klänning eller en söt skjorta med kjol till. Klänningar var det ont om kan jag säga. På en secondhand butik vid slussen så hittade jag en söt kortärmad skjorta för 50 kr. Tackar ! Sen kikade vi på Beyond Retro och några fler små butiker. Fanns inget alls som jag hade tänkt mig... Tydligen populära kläder det där. Sen gjorde vi stan på riktigt. Jag köpte två par skor, två linnen, lite trosor, två par skjorts, nya solglajor och lite smink.

På kvällen så åkte vi ut och handlade lite mat innan tisse skulle dra på med oss på någon hemlig träningsgrej som vi inte fick veta vad det var innan.
Vi gick ner vid sjön och vandrade bort bakom stadshagen och in på militärt område. Wtf tänkte jag nu kommer vi bli inlåsta.
En bit in på området så kom vi fram till en stor hinderbana. En sån där som man ser i botcamp filmer.
Gick völ ganska bra ändå, alla tre var helt slut efter halva haha men vi körde på ändå. Man är inte så smidig som mna ösnkar men styrkan var det inge fel på, där ser man ! Kom upp för en vägg med rep. Sen hoppa ner på andra sidan tyckte inte benen om, lite väl högt kanske.

Dagen efter var det tänkt att vi skulle bada men det var molningt så blev en till stan runda. Köpte inte så mkt för pengarna började ta slut.
Vid 5 skulle vi infinna oss ute i Rissne igen så vi fördrev tiden med mumsiga muffins i kungsträdgården.


Småfåglarna fick också smaka !

På kvällen så åkte vi ut till Kista galleria och kikade. Jisses vad stor och det var omöjligt att hitta bilen sen haha. Åkte ner fel och vandrade runt runt och runt utan att hitta den.. Men efter en stund så haha !

På fredag morgon så åkte vi hem för på kvällen så var det dags för HOFFMAESTRO !

Kvällen började med en familje grillning på min balkong.




Tur att det finns normala människor i min familj :D !

 

Sen blev det tjejförkrök hemma hos Emmsan med Slush drinkar och massa snack.


Sen blev det en blöt kväll i Öltältet, var skapligt bakis igår kan jag säga.

Får skriva om personalfesten senare, nu måste jag göra mig i ordning för jobbet. Kommer bli tufft för just nu så är huvudet någon annanstans och magen vill inte vara med alls !

xoxo / Michaela




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0