Alla hjärtans ...

I söndags så var det ju som alla vet alla hjärtans dag. Första gången som jag firade den på riktigt så var en ganska stor grej. Och när det gäller stora grejer så slår man på stort med allt !

Jag började redan på morgonen vid 11 med att baka efterätten. Den skulle stå minst 6 timmar i frysen så var tvungen att börja tidigt. Efter kakan åkt i i frysen så åkte jag hem till pappsen och lånade hans bil ner till mamma där jag hämtade älsklings present. Sen fixade jag jorgubbar till efterätten och åkte sen hem till pappa och umgicks med dom ett tag.

Vid halv 3 så tog jag en promenad hem till robin och började med maten. Skulle bli gucamole med räkor på roast till förrätt, plankstek med oxfilé, kantarellsås och beasås till huvudrätt och en vit chokladmousse tårta med jordgubbar doppade i vit choklad till efterrätt. 

Vid 5 kom älskling hem med en bukett jätte fina tulpaner och hjälpte mig med det sista och sen var det bara att hugga in !

Han fick en stor bild som jag tagit och kärlekscheckar.

Förrätten.

Planksteken, mums !

Efterätten åt vi hemms hos mammsen tillsammans med Lillebror och hans tjej innan vi gick till sf där Farsan skulle ses ! Sjukt rolig och bra film ! Rekommenderas till alla att se !

Hoppas ni också had en mysig dag

// Michaela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0