Nu e jag arg !

Nu har det snart gått 2 veckor sen jag fick beskedet om att jag blir bostadslös. I två veckro har jag haft full panik och inte kunnat tänka klart när det gäller någonting. Det är inte försen nu jag har lyckats smällta allt och börjar fundera igenom allt ordentligt. Nu när jag börjar fundera och få klarhet i saker och ting så blir jag fan arg !

För det första, att bara från ingenstans ringa och säga upp en lägenhet med två månaders notis när jag har kontrakt till mars blir jag förbannad över. Sen när det på tre dagar bestäms med mäklare, fotning och visning där jag ska stå för all upppiffning och städning av lägenheten samtidigt som jag jobbar heltid. Känns sådär lagom så man blir änu mer förbannad. Jag fick stå och städa och plcoka undan mina saker till kl 2 natten innan jobb dag och sen ta hjälp av mamma kvällen innan att städa upp hela lägenheten. Sen efter hon begär allt detta så ber hon om ursäkt, "förlåt att jag bara tränger på sådär".. jo jag tackar. Så mäklaren var här och fotade så nu kan jag leva normalt ett tag, hon hör väl av sig när dom börjar fundera på datum för visning så jag hinner planera lite. Jo tjena trodde jag ! Vad är det inte jag ser när jag var inne på hemnet igår? Jo lägenheten låg ute så fint så det var ju inga problem. Men sen ser jag att inte bara en dag utan två är utsatta för visning nu på måndag och tisdag. Det är fredag idag, varken hon eller mäklaren har haft en tanke på att informera mig om detta. När jag ringer upp henne så låter hon förvirrad och ber om ursäkt för att inte mäklaren sagt något till mig... Jag som inte ens ville bli inblandad med mäklare och skit ... Jag får en femhundring billigare på nästa hyra, jo tack fast jag vill ju helrre ha boendet kvar till första mars som det var sagt från början.

Nej jag städar upp och piffar till inför visningen sen får det fan vara bra !
Haha ringde och gapade av mig lite på pappa igår, stackare var ju inte han jag var arg på !

Som det känns nu mitt i allt panikletande efter lägenhet så vill jag inte ta vad som hellst, jag vill hitta en lägenhet som jag kommer rivas i och bo länge i. Inget panik tillfälligt bara för att. Börjar känna mig ganska hemma med tanken över att jag kanske får ta och flytta hem ett tag... Spara lite pengar och hitta något som verkligen är Michaelas Lya.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0