Ännu en vecka mot sitt slut..

Detta börjar bli en veckoblogg, vafan tar tiden vägen någonstans ? Eller är det ork som det är brist på ?
Iallafall....

I söndags kväll så skjutsade mamma och lillebror mig till oxbackens jourläkare för att ta lite prover. Fick sitta och vänta ett tag innan en otroligt glad och trevlig läkare vid namn tina kommer in i rummet. Hon säger glatt att det är två gula pinnar och två röda pinnar på testet och så ska det ju självklart inte vara ! Så fick en veckas kur av pencillin och en nota på 220 kr innan jag åkte hem och dog en stund...

På Måndag morgon 8.30 exakt på minuten så ringer telefonen, det är skyddat nummer och när jag svarar så säger en manlig röst, "Hej, vad har du på dig?". What?! tänkte jag innan personen börjar asgarva. Det var min chef som undrade om jag kunde komma in och jobba mellan 11 - 20. JA visst, jobb tycker vi om, jobb är bra ! Så det var bara att gå upp och fixa sig och komma ny sminkad och fräsh till jobbet, chefens order !
Det var pest och pina att jobba, njurarna värkte och jag var tvungen att vänta till halv 5 då pappa skulle komma och ta mig till apoteket. Två panodil och en timmes väntan så måde jag bättre sen.

På grund av pencillinet så fick jag och Alexandra skjuta på fastan och även skjuta på träningen. Men det gjord inget för Alex var lite krasslig, så på måndag försöker vi på nytt !

Tisdagen var lugn, eller tror de, kommer inte på just nu vad jag gjorde för nått....

På onsdagen så umgicks jag lite med mamma innan jag kl 1 mötte upp Bellsan, vi kikade lite på stan och tg sen en fika på chantalls, hon har varit sjuk och sen i utlandet så vi hade en del att ta igen. Efter fikan så tog vi en solning på solstudion innan jag var tvungen att rusha hem för att göra mig i ordning till Telias Julpepp på stadshotellet. Jag gjorde mig snyggare än någonsin och sprang sen ner på stan för att köpa mig ett par "sista minuten" skor. Mamma var snäll och lånade ut lite pengar. det blev ett par riktigt snygga svarta högklackade pimps med en ring av diamanter fram. Kl 7 mötte jag upp Michaela utanför hotellet och in gick vi.
Kvällen bestod sen av otroligt god mat, en massa drinkar, konstiga onoffare, Tabasco, Dans på silk och avslutades med en promenad hem. Ja just ja, jag vann en fri månad av Spotify premium så sitter just nu och lyssnar på bättre ljudkvalité utan reklam ! (Y)
Bilder från kvällen:











Igår så jobbade jag mellan 13-20, ganska seg dag men hade en del otroligt trevliga kunder. Men kl 8 så rushade jag till bilen och körde i ilfart hem för halv 9 skulle "han" komma. Jag skulle bjuda på mat, hemagjord pizza med lövbiff, gorognzola och mozarella. Och till de hmm lite cola light, eller cola light eller ha varför inte cola light?! Haha! Efter maten så kollade vi på ice age, eller ja jag kollade, efter hlva så hörde jag ett snarkande ljud intill mitt vänstra öra haha. Grymt mysig kväll ändå.

Idag så börjar jag officiellt på Telecom avdelningen, så 12.30 - 20.15 kör vi !
Sen ikväll så ska vi fira Jennfan som har fyllt 19 feta år ! Tror det blir tabasco, måste höra med henne sen...

Jag längtar stört mycket till Lördag ! Elgiganten Erikslund & Hälla kör Julfest på Strike med skratt och karaoke ! Bilder kommer komma upp haha ! :D


Ha det super så hörs vi ! // Michaela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0