97 Dagar kvar !

Helt sjukt ! Bara 97 dagar kvar nu til studenten och det är inte skoldagar utan vanliga dagar. Tiden går så grymt fort och känns som om att den kommer att gasa på ytterligare några km/h. Känns som om det var igår som vi satt i skolan och sa att fan, hösten kommer gå så fort sen är det bara våren kvar. Ja nu har hösten och nästan halva våren gått. Studenten snart !
Jag har kommit på vart efter studenten paniken kommer ifrån. Allt handlar om pengar, inga pengar så kan man varken äta, shopa eller ha tak över huvet. Pengar får man när man jobbar eller av csn när man pluggar. Om man inte hittar någon utbildning eller jobb, ja då får man ju inga pengar. Pengar behövs här hemma också, kostar alldeles för mycket att bo gratis så vart ska man ta vägen då man inte har råd att bo kvar hemma ens ? Får väl bo på gatan eller leva i en ryggsäck. Så känns ganska sjävklart att man får panik över framtiden så ens hem inte är en självklarhet och trygghet. tack vare sommarjobbet så kommer jag ha råd att bo hemma nån månad i höst iallafall, men efter de när pengarna är slut.. were will I go?

100 dagarsfesten ägde rum i torsdags på pluto. Jag, gabbi, emma och jennfan förfestade hemma hos jessie innan vi tog en taxi med chaffisen "Göran utan prickar" ner på stan vid en halv 11. Efter att ha stått i kön ett tag så va man sjukt taggad på att få komma in, och kissnödig. Det var sjukt smockat med folk där inne och när bandet började spela strax innan 12 så vart det som att vara på en rockkonsert i världens trångaste lokal. Jag och gabbi stod och dansade och hade kul då någon tycker det vore kul att putta killen bakom mig så han flyger in med världens kraft i mig så att jag flyger framstupa med näsan före mitt in i gabbis huvud, så sitter just nu med en öm och aningen blå näsa. Tack !
Vart skapligt otaggat och irriterad efter de så nykter som jag va tog jag med mig gabbi in i champagnebaren där vi satt resten av kvällen. Mathias var även där, Har saknat dig vännen !
Sen vid slutet så dansade jag och tjejorna lite tryckare och hade de trevligt, fick även världens mysigaste Kram av 67%an :D Så blev en mer eller mindre lyckad kväll tillslut.
Med EmmaB på ryggen så drog jag mig hemmåt och sov.
Bilder kommer upp senare !

Fredagen
EmmaB och jag gick upp vid 9, sjung för brorsan som fyllde 17, mötte jessie och åkte till skolan. vid halv 1 så tog jag och emma bussen till sjukan för att hälsa på hennes syster. Efter det drog vi oss till stan där vi käka pizza innan jag drog hem och la mig och sov. Blev på kvällen tacos med familjen och sen film med mammsingen.

Känslor..... Har....osäkerhet...hardu?....eller vadå?.....

//Michaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0