Släktfesten

Klockan 20 över 3 så rullade Lenas röda ford mot Nyköping-Nävekvar-Vandrarhemmet. Strax innan kl 6 anlände vi och gjorde oss lite hemma innan vi åkte iväg och köpte lite pizza. Jisses det var sjukt länge sen jag fick i mig en riktigt god pizza som denna. Nävekvarns pizzabagare är på toppen. Ja Nävekvarn, vad jag har saknat det stället. ALla sommrar när jag var liten så var vi där och firade midsommar och min födelsedag. Sen såldes stugan och vi har varit där nu 3 ggr på 4 år och då har det varit på släktträffarna. Direkt när jag kom ner till folkets park så drog jag in lite luft och tänkte, Gud va skönt att vara tillbaka.


Efter att vi käkade pizzan så började det rammla in Fristedts och "förfesten" kunde börja. Det blev mycket prat och planering inför lördagen. Jag gick och lade mig skapligt tidigt men festen fortsatte tydligen ett tag till.

Lördag morgon vaknade vi upp halv 10 allihop och insåg att frukosten stängde om typ 20 min så med ett skutt slängde vi oss upp och kutade ut till köket där det var fullt med ätande släktingar.
Efter frukost gjorde vi oss i ordning och drog oss ner på parken där förberedelserna var i full gång.
Vid 2 började det och vi var över 60 pers där. Eftermiddagen och kvällen bestod av fika, lekar, tipspromenad, grillning, dans och mycke skratt !

Mina underbara farbröder pappa och framor & farfar

Mitt grymma lag med Astrid som lagledare !


Vi van inte tvärr men vi var skapligt grymma ändå !

Festen var grymt kul och det är alltid trevligt att träffa sina gammla släktingar, vilket inte är ofta eftersom att vi är utspridda över halva landet. Helgen och festen får 5 av 5 M.




Jag har börjat fundera lite och jag är inte helt 100 på det jag kommit fram till men jag hoppas ändå på det. Skulle kännas bra att ha någon. Får se hur det går med det, har inte sagt något till honom än och knappt till någon annan heller. Vet inte om det är helt för mig eller om det bara är en dröm. Fungerar drömmar i the real life och kan jag ända mitt eget beteende och synsätt ? Det visar sig nog om ett tag....

// Michaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0