Ska jag? Vågar jag?

Jag har i många år nu funderat på att bli blodgivare och när jag anmälde mig för organdonation så började det kännas ännu mer aktuellt. Jag tycker att ge blod är något viktigt som man kan göra för samhället och sjukvården för att kunna göra människorsliv bättre. Jag har skikat in anmälan på nätet men längre än så har jag tyvärr inte kommit nu på snart ett år.


Jag läste nys en artikell på Vlt.se om att man kan Lämna Blod utanför Vlt huset idag och imorgon och känner att nu fan ska det bli av. Så jag ska dra med mig Jimmy dit och fylla i en anmälan och lämna ett prov.

Att ge blod är något man gör 3-4 ggr per år och ger ungefär 4.5 dl per gång. Det är inte alls mycket och kroppen producerar nytt blod hela tiden så du mår bara bra av det. Läs mer om att ge blod på Geblod.nu


Ja ta chansen du också !
Jag är nervös nu men jag är inte rädd för nålar eller så... Det borde gå bra !
Berättar sen hur det gick.
// Michaela



Eh jäkla skit då ! Jag får inte ge blod försen i Augusti eftersom att jag gjorde en tattuering i februari.... Välkommen åter haha :P

Kommentarer
Postat av: Linnea

Usch jag skulle också vilja göra nåt för samhället men jag vågar fan inte.. att se mitt blod sugas ur kroppen.

2009-06-10 @ 14:40:45
URL: http://linneaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0