Hänt på senaste + my birthday

Måndag:
Vaknar upp och ser att det är grymt fint väder ute. Kollar mobilen och får veta att det blir stek på Löga som gäller för mig, Jess och Emmsan. Så dagen spenderades där till jag kl 3 gick hem och åt en god lunch med mamma.
På kvällen så blev det en mycket mysig grillning på Djäkneberget.


Jag och Emmsan köpte en varsin calippo

Jessie

Emma & Winge

Röd som en kräfta är jag efter 3 timmars stekande på Löga...

Tisdag- "The Big Day"

Kl 9 så ko men två manna kör med skönsång intågandes genom sovrumms dörren. Jag hade då redan legat vaken i ca 5 minuter eftersom jag är så dum och glömmer att täcka över fönstret.
Kören hade med sig två stora fina paket och jordgubbar med glass. Inne i paketen fanns min Älskade skål från ikea som jag velat haft ända sen jag såg den i Hiltons konferensrum förra sommaren. Så den blev jag grymt glad över ! Jag fick även en otroligt fin canvastavla föreställande en fin bild av mig själv faktiskt.


Dagen började med ett antal kläd och sko katastrofer som slutade med att jag gick ner på stan och köpte mig en klänning, en kofta och ett par nya skor till kvällen.
Jag och mamma tog sen bilen ut till läkarmissionen där jag skulle kolla om det fanns ett gammalt bord som jag kunde ha som renoverings objekt i mitt rum. Det var ont om dem där så vi åkte till andra sidan stan till nästa secon hand affär där det inte fanns något bord men där fanns istället en otroligt snygg Gungstol för 150 kr. Den ska jag ha sa jag till mamma så ja jag köpte den. Men sen kom jag på att bilen var förliten så åkte hem till pappa pch lånade hans istället. Så just nu så står stolen i vardagsrummet för mamma anser att den får bättre plats där, men det blir vi nog två om ska hon se....

Vid halv 4 åkte jag hem till pappa och la mig och sola lite innan vi började fixa lite och handla inför kalaset kl 6.
Farmor & farfar kom tillsammans med Farbror Thomas och Kusin-vitamin Bea. Resten av familjen var så klart där och även min Gullis Jessie ! Fick ett mini kit till Napa och 70 Euro som kommer komma väldigt bra till hands, så det tackar vi för !






Efter kalaset så begav jag och Jessie oss ner på stan där vi mötte upp Jennifer, Moa och Emma för att sätta oss på Kajen( resturang Real) för ett glas vin.
Blev mycket prat och mys. Grymt underbart väder och underbara människor !







Tack för en underbar dag allihop !
//Michaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0