1:a dagen som arbetssökande

Idag kl 10.00 så stod vi utanför arbetsförmedlingensprotar, jag och emma. Uppe med tuppen och där lagom till öppning för att med ett glatt humör skriva in oss bland de arbetslösa.
Det gick smidigt och bra och nu är man officiellt arbetssökande på kort tid. Om 90 dagar så blir jag långtidsarbetssökande och får då ersättning. Woho 3 månader, om man inte har jobb innan de då ? Ska man sluta existera ?

Jag har iaf sökt 2 Säljar jobb på Elgiganten, phonehouse och kakeldax så jag hoppas på att det kan ge något. Sen hoppas jag på utbildningen här i västerås. Jag skickade in betyget igår och hoppas att jag kommer in.

Lycka till Michaela!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0