Mååååånga dagar !

Oj nu var det länge sen jag skrev något här.. En vecka ganska precis, oj då har man haft mycket att göra.
Här kommer lite kortfattat vad som hänt den senaste veckan.

Onsdag:
På dagen så låg jag och solade lite på Löga med Denise som jag inte träffat på ett tag så det var jätte mysigt.
På kvällen så blev det grillning hemma hos Moa i Tillberga, god mat och vattenpipa. Vid 9 så tog vi bussen in till stan och satte oss på Pitchers och tog en öl. Myspys!

Torsdag:
Det blev ett eftermiddagsbesök på Cityfestivalen efter att ha stekt lite i solen.
På festivalen stötte jag på "", (ska komma på ett bra nick-namne så sålänge får "" duga.) som jag träffade på midsommar. En del av triangeldramat var med honom så det blev lite obekvämt.
Sen till kvällen så gick jag hem till "" och vi kollade på film och pratade, jag gick hem vid halv 4 så det var trevligt.

Fredag:
Jag kom hem till Jessie skapligt tidigt då hon bjöd på mat och vi skulle fixa oss inför kvällen. Det var alltså dags för den efterlängtade firningen av mig och att Moa kommit hem. Jessie sminkade mig så jag var riktigt snygg. När Jennifer, Emma och Moa hade anländt så fick jag två presenter, en välbehövlig och en lite små sjuk som säkert kommer komma till använding någon gång.
Vi tog en öl på pitchers där "" komförbi och sa hej innan vi stack in på Pluto. Blev en kortvarigt besök för mig då vakterna tyckte att jag druckit liiite för mycket(?)...
Jag var utanför en stund med Narre och gänget innan jag drog till sjökorgen och mötte upp "", vi köpte en langos och gick sen hem till honom och sov.

Lördag:
Jag mötte upp Emma och Jessie strax innan 9 och vi gick till stora scenen för att kolla på Promoe som var över förväntan bra. Sen efter promoe satt vi i öltältet och väntade tills Emmas morbrors band skulle spela kl 12. Dem höll på till 1 och då stängde tältet så vi drog in och slog klackarna i taket på silk innan jag sen gjorde en gårdagen i repris. Alltså mötte upp "" köpte en langos och gick hem till han och sov.

Söndag:
10.30 gick bussen till stockholm med mig och morsan på. Det var dags att åka upp och hälsa på systeryster.
När vi anlänt i stockholm så gick vi hem till henne och åt lite innan vi tog en promenad till Västerbron där vi spenderade efermiddagen med sol och årets första dopp som var riktigt sviiin kallt, fyfan !
Sen på kvällen så tog vi en jätte lång och mysig promenad runt mälaren som går genom stan, tog ca 1½ timme.

Måndag:
En visit i stockholm är inte fulländad om man inte tar en tur på stan så det var just de som stod på dagens agenda.
Mycket fönstershopping och parfymsnifferi bestod dagen av och avslutades med en vila i skuggan under ett träd i kungsträdgården med lite jordgubbar.
På kvällen så tog vi det lugnt och kollade på en film eftersom vi blev skapligt trötta efter dagen.

Tisdag:
En tisdag i stockholm... hmmm vad händer då? Jo Alsång såklart ! Kl 12 gick vi genom Entrén och bänkade oss en bit från scen där det var ledigt. Där satt vi sen till kl 8 då sändningen började och halv 10 fick vi äntligen resa på rumpan som käkat trä så den höll på att spy. Helt underbar dag med grymt fint väder och jag han även med en liten tupplur i mors knä på sen oerhört bekvöma(?) bänken...

Onsdag:
Det var skönt att komma hem eftersom att på kvällen vankades det grillparty hemma hos Emmsan som blir ensam hemma till vi åker til Napa om 11 dagar !!! Sooooft !! Efter grillningen så drog vi ner på stan, skulle dra till pluto men jag var inte så tagg så jag gick hem och sov istället etfer att ha tagit en promenad med Jessie.

// Michaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0