Stor Tabbe !

Jag och Bonus var ju som sagt på bio igår, luft slottet som sprängdes. Eller ja det var vad vi trodde att vi skulle gå på iaf... Vi hämtar ut biljetterna och hon säger du har reserverat två stycken till luft slottet ? Stämmer alldeles utmärkt säger jag då. Vi får våra biljetter och går ner där det tydligen är konferens för mälar energi och det står ett stor bord framför ingången till salong 8, så vi fick vänta en stund.
Vi kommer tillslut in och sätter oss på våra platser, reklamen sätter igång och sen dyker den där gula fågeln med hörlurar upp så då vet vi ju att filmen börjar. Alla namn visas och sen kommer det upp "Flickan som lekte med elden" skriven av Stig Larsson. Jahapp tänkte jag, är väl någon tillbaka blick från andra filmen. Det går en minut och ja det är ju exakt som i början av den andra filmen. Konstigt tänkte jag. Sen kom jag fram till att, vafan dem har ju satt på fel film ! Jag börjar titta mig omkring och säger högt till bonus att hallå det är ju fel film! Är det någon som driver med oss? Varför är det bara vi som reagerar ? Fan jag går och säger till ! På vägen så säger jag till killen brevid mig:

Hörru det här är ju tvåan !
Han svarar: Jag har inte sätt den här.
Jaha men det är ju fel film, det här är ju tvåan !
Han svarar: Det är den här jag ska se iaf.
Jag vänder mig då till Bonus och frågar skamset: Får jag se på din biljett...
Ja men vad tror ni står på den då ? Jo Flickan som lekte med elden !
Vi började fundera på om vi fått fel eller vad fan som händer. Men vi beslutar att skamset sitta kvar och se filmen. Tredje gången för mig och andra gången för honom.
Efter filmen så funderade vi på om hon i kassan verkligen hade sagt luft slottet som sprängdes. Men vafan vi borde väl ha reagerat i annat fall tyckte vi.
I bilen på väg hem så kom vi fram till att det måste varit jag som bokade fel eller att det blev nå vajsing i bokningen.
Så nästa gång så får Bonus boka och han hade företagsbiljeter hemma så han bjuder också.
haha Skruvad kväll minst sagt ! Folk måste trott att jag var dum i huvet och ja det tror jag också för när jag kom hem och kolla boknings bekräftelsen så vilken film tror ni att det stod ?

Nu kan jag filmen utan och innan iaf !

Sitter nu och väntar på att maten ska bli klar, matlåda måste has med !
Jobb mellan 13-20.15 sen ska jag dricka vin med Syter yster och några till, blir eventuellt en utgång på de också !
Ha en bra dag
// Michaela

Kommentarer
Postat av: Fia

Hahaha, klockrent Michaela xD

2009-12-07 @ 12:02:35
URL: http://pebles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0