Inspirationen flödar !

Har ett tag nu funerat på en stil ändring och tänkte att till hösten funkar bäst. Ända sen jag såg och köpte skorna från igår så har inspirationen flödat ganska hårt ! Jag har bokat klipptid så det blir en ny look där sen ska jag inhandla stora herrskjortor och en massa diskreta,tajta kjolar med högmidja som man kan ha till ett par tjocka strumpbyxor i antingen svart eller mörk grå.
Var inne på H&M idag och hittade 2 tänkbara skjortor, ska kolla på dressman och även myrorna sen.
När pengarna kommer in eller när mamma känner sig gnerös så ska det inhandlas skor, strumpbyxor, skjortor och kjolar ! Sweet !

Här är lite de stuket av skjorta som jag tittat efter, skulle vara fräckt med en gammal rutig flanell skjorta.

Vi får se om 2-3 veckor hur det här kommer sluta !

Hänt på senaste

I lördags så tog vi en tripp till Norrköping för att hälsa på Morbror Sören.
Denice hängde också på efter ett suprise besök natten innan.

På Lördag natt så åkte jag och hämtade familen på Arlanda vid halv 4 så kom hem och fick sova kvart över 5, skapligt sliten på söndagen.

Men på söndag fanns det inte tid till att sova, kl 1 blev jag väckt för att åka och köpa kräftor på Grytan till kvällens kräftskiva.
Eftersom jag ändå var vaken så pratatdej ag lite med far och det blev så att jag åkte hem till mamma packade 75 % av mina kläder och flyttade hit. Så nu har jag en ny adress.

Annars har det inte hänt så mycket hittils, var på stan och erikslund med mamma idag och kikade lite,
Jag gjorde än investering i ett par skor jag har kikat på ända sen jag kom hem från Napa.

Dem kostade 349 :-

Ja jag vet att jag inte har råd men det fanns bara 2 39or kvar i hela stan och jag ville så gärna ha dem och dem ksulle inte komma in igen. Det är 30 dagars öppenköp så har jag inte råd med dem så kan jag ju alltid lämna tillbaka dem ^^
En bra investering !

// Michaela

Promenad + hallon plock !

Neeej brännan börjar flagna bort ! Ser ut som en fjällig fisk i ansiktet, typsikt först hårbotten och nu ansiktet de ställen som det syns minst(?) på !

Nu ska jag iallafall möta upp Emma för en promenad hem till Farmor och Farfar där hallonhäckarna står och väntar på oss full med hallon !

Mumsigt !

23 Juli

En dag som började segt men vid 3 så åkte jag och emma hem till jennfan för att byta och kolla på bilder från Napa.
Kom hem vid 8 och gick till affärn för å köpa mizzarella och melon, mums !
Åt mat med mamma vid 9 sen slog jag mig ner och la upp 100 av de 400 bilderna från Napa på facebook, så nu finns dem till ert tittande.
Har nyss bestämmt bio med Bonus och det blir den efter längtade Harry Potter och halvblodsprinsen !
Har längat som fan efter att få se den :) Innan ska det käkas Spicy..

Sweeeet !
God natt

Onsdag 22 Juli

Hemma i sverige och det är mycket blandade känslor.
Förra veckan var utan tvekan den bästa veckan i hela mitt liv, även om det hände några mindre kul saker.

Vi tjejer är lika galna allihopa och jag skrattade mig igenom varje dag, så jävla härligt !
Där nere så fanns det inga saker att oroasig spec mycket över utan det var bara att köra på tills man stupade.
När man sen kommer hem till kalla sverige igen så slår problemen sen tidigare mot en direkt när man kommer innanför dörren.
Pengar och boende står högst på priolistan och ja nere i Napa så hade vi boendet och vi hade pengarna så det fanns inget att ha ont i magen för på den fronten.

When love takes over är de vi alltid kommer förknippa Napa med !

Resan var underbar, vi träffade nya mäniskor varje dag( mest norrmän) och det var hur kul som hellst !

Nu börjar the real life igen och det känns väl sådär...

Last day of paradise 20/7 2009

Efter att ha kommit hem sent på natten och packningen inte blev av på södnagen så fick vi göra en stresspackning innan bussen till flyget kom kl 10 på morgonen. Trötta och slitna som vi är så hinner vi inte åka länge försen alla ligger och sover gott. Vi kommer fram skapligt till flyget och får sitta i lite mer än en timme och vänta på att flyget skulle gå...

Jag gjorte en typisk michaela vurpa i trappen och fick mig ett fint jack i benet som läckte vätska hela dagen.
Kl 16:35 landade vi med sorg på arlanda efter att ha sovit hela flygresan.

Dag 7 Söndag 19/7 2009

PoolParty !!!!
En bild säger mer än 1000 ord så jag låter bilderna berätta om den här dagen...

Dag 6 Lördag 18/7 2009

Den sista stekardagen för den här semetsern så jag och Emma begav oss till stranden medans tröttissen Jennifer och sjuklingen Jessie stannade kvar på hotellet.

Tillbaka på hotellet så tog vi oss veckans typ första eftermiddags lur medans jennfan so msovit hela dagen gick och knäppte kort på alla.

På kvällen så tog vi en drink innehavcandes 10 shots på Black Hawk innan vi gick till Grabbarna igen.
Efter dem stängde vid 2 så hittade jag och Jessie på två av våra grannar och drog med dem till Castle innan vi gick tillbaka till hotellet för att tagga till inför morgondagen som bestod av ett hel vilt poolparty !

Dag 5 Fredag 17/7 2009

Som alla andra dagar så tog vi taxin till Nissi beach efter en pizza slice på Sorbas.

På kvällen så var det taco kväll på grabbarna grus med fri alkohol tills kl halv 12.
Blev ett grymt drag och en hel galen kväll som avslutades med ett dopp i poolen med fredrik !

Dag 4 Torsdag 16/7 2009

Partykryssning !!!!

På kvällen så blev det förfest på pavlinia med några norksar inna Grabbarna grus, kvällen avslutades med att jag och emma slocknade halv ett efter en mycket kort förfest för våran del.

Dag 3 Onsdag 25/7 2009

Klev upp vid 10, tog pizza på Sorbas, taxi till stranden, stek stek & stek, tog taxi till hotellet, fyllde på kylen, fixade oss, festade lite, Grabbarna grus !

Dag 2 Tisdag 14/7 2009

Vi gick upp kl 10 för första dagen på stranden.
Efter en pizzaslice på Sorbas så tog vi en taxi till Nissi Beach !

Efter en varm och skön dag på stranden så begav vi oss till hotellet för uppfix innan Barrundan med Grabbarna grus !
Let the pictures tell the rest !

Haha snyggt va ?! ;)

Denna får avsluta en sjukt kul barrunda !

Dag 1 Måndag 13/7 2009

Resan till Arlanda gick grymt bra och fest humöret var på topp !
Vi hade bränt två skivor, napa vol 1 & 2 som gick på högsta volym.7
Framme på arlanda så släpade vi in väskorna och slog oss ner på en bänk i väntan på att baren skulle öppna.
Efter 20 min så intog vi den och slog oss ner vi ett bord, emm och jennfan köpte ett varis glasvin för att komma igång lite.

Jag slog mig ner med en bok för att lyckas hålla mig vaken.

När vi sitter och myser lite så får vi reda på att flyget är försenat till 7.40, inte kul alls. Så vi blir lite irriterade och hungriga som få och bestämmer oss för att köpa mat, eller jag och jessie gjorde det.

Sen fick vi äntligen gå på planet som lyfte strax etfer 8 efter att vi virrat runt lite och fått hjälp a okompitent personal...

Väl framme i Napa så tog vi transferbussen till hotellet där vi tog ett mat,vatten och sprit stopp innan vi började festen.

Vi hittade en förfest hos våra norska grannar innan vi begav oss till Grabbarna Grus för en röjjig kväll !

Jag säger bara God damnit, so hot !

Hej då Sverige !

Klockan 20 i 3 så rullade bilen från okQ8, cykelringen efter tankning, rökning och toa paus !

Mindre än 24 timmar !

Om 24 timmar så sitter vi i bilen på väg till Arlanda. Musiken kommer vara på och sången kommer stämmas in med ett öronbedövande skrål ! Underbart !
Runt halv 7 så lyfter planet och vi närmar oss Napa med svishande fart !

Kvällen har bestått av 3 filmer, ostbågar och mys med "Nils". ;)

Fredag - 3 eller 2 dagar kvar !

Ja 3 dagar enligt räknaren men vi lämnar ju västerås på söndag natt så om man räknar så så är det endast 2 dagar kvar !

Var ner och växlade pengar i går med emma och hon handlade lite sista minuten grejer. Vi satt även och spånade ihop en låtlista till bilresan dit, Napa vol 1 & vol 2 blir det med 34 friska och härliga party låtar !

Kommer bli en filmkväll med "Nils" på Lördag. Myspys !

Niiiiiice !
//Michaela

Onsdag 8 Juli

Klockan är nu 9.30 och jag är vaken. Helt sjukt med tanke på att jag har sommarlov/är arbetslös.
Då kanske ni undrar varför jag är vaken nu? Jo det ska jag säga, Jag ska på info möte om Ungdomsarbetslöshet på Arbetsförmedlingen 10.15... Snällt att ta en sån tidig tid tycker jag...

Sitter just nu och lyssnar på min nya favvo låt.

When it was good we were standing on top of the world,
when it was good when we didn´t need anyone ells.

Får se om det blir en film med "Nils" på lördag, lite konstigt beetende som kommer bli kaos om jag försöker analysera det.

Inlägg nr 200 !

Kommer precis som inlägg nr 100 att tillägnas till mina under bara tjejer !

Om 6 dagar, alltså 6 dagar grabbar så åker vi !!! Kl 2 på Söndag natt så rullar bilen mot arlanda. Fatta hur kul det kommer bli !!

Den är sommaren har varit den roligate hittils och det är fan bara början !
Tänk alla fester och galna grejer som väntar oss nästa vecka !
Kommer bli galet och jag Älskar er som faaaen grabbar !!!

Btw

Har jag nämnt att arbetsintervjun jag var på den 25:e juni hos elgiganten har gätt mig ett jobb ?
Jo för fan så är det ! 1 september så är jag 15% anställd på data avdelningen hos ElGiganten Mega store !
Hösten kommer bestå av uppbyggnad av varuhus och en ur kul julrush !

Soooft !

Måndag 6 Juli

Eftersom att Emmsan är ensam hemma så har mycket tid spenderats hemma hos henne.
Igår så ringde emma vid 2 och ville ha sällskap ut till Hälla så jag hoppade på systers cykel och begav mig bortåt.
Efter en sväng på Ikea och i affärerna så cyklade vi hem till emma där vi lagade mat, spagetti & köttfärssås ála Emma. Mycket gott !
Jag cyklade sen hem och bytte om innan jag mötte upp Jessie och vi cyklade till gymmet och tränade i 1½ timme ungefär. Kroppen var helt off men det var ändå skönt att få röra lite på kroppen.
Resten av kvällen så packade jag upp alla kläder och gjorde mig hemmastad i rummet.

Helgen

Helgen har varit grymt nice och kul.
Vaknade upp hos "Nils" och gick hemmåt och sen ner på stan med Mammsen, skulle shoppa lite kläder och saker inför Napa. Jag hittade en jätte fin klänning och ett par skor som jag fick billigare och även lite solkrämer.
Halv 4 skulle jag vara hemma hos pappa för att fylle chaffisningen skulle börja, Jag drog med mig lillebror ich åkte ut till Hallsta för att hämta farbror och faster och sen släppa av dem ute i Gäddeholm där det var 50 års firande av fatser nr 2.
Jag plockade sen upp resten va familjen och begav oss utåt för lite firane och god mat.
Kl 8 åkte jag in till stan och mötte upp tjejerna för att gå ner på Powermeet och kika lite på bilarna.
Tjugö över 11 ringde telefonen och det var dags att åka och skjutsa hem folket igen. Kl 2 var jag klar och gjorde mig förtjänt av 500 kr.

Vaknade upp kl 10 på lördagsmorgonen och begav mig hemmåt där jag skulle packa ner hela mitt liv i kläder för att bo några veckor hos pappa. Lite omväxling förnöjer säger man väl... Väskan som är stor som ett as blev helt smockfull och vägde 13 ton kändes det som. Jag lämnade av den hos pappa och fick sen skjuts hem till emma. Vi tog en tripp till Hummelsta och köpte lite gott godis innan vi gjorde oss i ordning och gick ner till Power meet för tredje dagen i rad.
Även idag så var jag nykter och chaufför.
Nere på Löga så satte vi oss på en filt och efter ett tag kom Emmas syster dit med lite slöna Norrlänningar.
Vi gick ett varv och hoppade sen in i en rosa playboy van där det satt en massa välbekanta ansikten. Vi åkte några varv, dumpade av en okänd kille mitt ute i ingenstans, bevittnade lite slagsmål och lyssnade på härlig musik.
Precis som det ska vara med andra ord hahahah. Träffade även på en "Michaela det där är precis din stil" kille.
Efter kanke andra varvet så hoppade vi av och begav oss mot bilen, plockade upp en full syster ich begav oss hemmåt för efterfest hos emma. Kl 4-5 gick jag och la mig för jag var grymt trött och vid 6 kom även jessie och emmsan och la sig.

Vi vaknade upp kl 12 på söndan eller jag blev väckta av Jessie som ställt klockan. Hon och jag åkte ner på stan och shoppade lite innan jag gick hem hämtade lite grejer och gick sen hem till pappa där vi grillade lite och sen åkte jag hem till emma igen för en filmkväll. I taket lyser stjärnorna sågs det på med en massa chips och dipp, Mums !
Sen hem och sova!

Det går så lång tid mellan mina uppdateringar så jag inte hinner få ner tankar och sånt för dem glömmer jag bort då det kommer nya hela tiden. Finns många tankar angånende "Nils" som jag skulle vetal få ner men dem är bort glömmda tyvärr...

En Grymt nice helg iaf !

Torsdag 2 April

Dagen var planerad som föjande, jag skulle vänta tills mamma kom hem från gymmet och en sola en stund med henne. Vid halv 3 skulle jag hem till Jessie och sola där innan vi skulle göra oss i ordning för Power meet.
Dagen blev som följande, Emma ringde med världens panik och ja tvingade mig att följa med henne och några grabbs och bada eftersom att hon inte vågade åka själv ;) Sorry Jess föratt jag glömde bort tiden och dig :(

Kl halv 1 tror jag typ kom emmsan hem till mig och vi gick till affärern en snabbis innan grabbarna kom ch plockade upp oss och det begav sig till skultuna där vi köpte världens äckligaste jordgubbar och plockade upp en snubbe till. Sen åkte vi till en sandgrop utanför skultuna där det var stekigt värre. Sjukt skönt i vattnet och grymt varmt i sanden.
När vi skulle åka hem så var alla bommar låsta så vi var, ja innelåsta hahaha. Vilken nitlott ! Jag tog emmas telefon och ringde runt till halva sverige efter någon som kunde låsa upp. Den ända som svarade var securitas men dem skulle ha 600 kr för att komma ut så det kunde dme fetglömma.
Efter ett tag hittade vi en bom där det fanns en god chans att vi skulle kunna komma ut. Killarna tog en sten och baknade lite tills bommen gick upp medan jag och emma satt och, jag citerar Sebbe, "filade naglarna".. Dem var grymt stola på vägen hem iaf, manligheten var på topp.
Sen begav det sig till Donken där vi käkade mat sen hem och fixa innan Power meet.

Strax innan 12 så skulle alla dra hem så jag drog ner "" som vi döper om till "Nils" ni som är smarta kan fatta sambandet och koppla hans riktiga namna, på stan, så jag mötte upp honom och vi gick till Pitchers och tog en Öl. Sen gick vi hem till honom, käkade lite popcorn och sen sov vi.

Mycket trevlig dag och mysig men varm natt!

2 Juli 2009

Sola och bada med pina colada !
Ska nu dra ner på stan, blir lite powermeet och ett glasvin på sjökrogen !
Skiver mer imorgon ! Ha en kul kväll

Mååååånga dagar !

Oj nu var det länge sen jag skrev något här.. En vecka ganska precis, oj då har man haft mycket att göra.
Här kommer lite kortfattat vad som hänt den senaste veckan.

Onsdag:
På dagen så låg jag och solade lite på Löga med Denise som jag inte träffat på ett tag så det var jätte mysigt.
På kvällen så blev det grillning hemma hos Moa i Tillberga, god mat och vattenpipa. Vid 9 så tog vi bussen in till stan och satte oss på Pitchers och tog en öl. Myspys!

Torsdag:
Det blev ett eftermiddagsbesök på Cityfestivalen efter att ha stekt lite i solen.
På festivalen stötte jag på "", (ska komma på ett bra nick-namne så sålänge får "" duga.) som jag träffade på midsommar. En del av triangeldramat var med honom så det blev lite obekvämt.
Sen till kvällen så gick jag hem till "" och vi kollade på film och pratade, jag gick hem vid halv 4 så det var trevligt.

Fredag:
Jag kom hem till Jessie skapligt tidigt då hon bjöd på mat och vi skulle fixa oss inför kvällen. Det var alltså dags för den efterlängtade firningen av mig och att Moa kommit hem. Jessie sminkade mig så jag var riktigt snygg. När Jennifer, Emma och Moa hade anländt så fick jag två presenter, en välbehövlig och en lite små sjuk som säkert kommer komma till använding någon gång.
Vi tog en öl på pitchers där "" komförbi och sa hej innan vi stack in på Pluto. Blev en kortvarigt besök för mig då vakterna tyckte att jag druckit liiite för mycket(?)...
Jag var utanför en stund med Narre och gänget innan jag drog till sjökorgen och mötte upp "", vi köpte en langos och gick sen hem till honom och sov.

Lördag:
Jag mötte upp Emma och Jessie strax innan 9 och vi gick till stora scenen för att kolla på Promoe som var över förväntan bra. Sen efter promoe satt vi i öltältet och väntade tills Emmas morbrors band skulle spela kl 12. Dem höll på till 1 och då stängde tältet så vi drog in och slog klackarna i taket på silk innan jag sen gjorde en gårdagen i repris. Alltså mötte upp "" köpte en langos och gick hem till han och sov.

Söndag:
10.30 gick bussen till stockholm med mig och morsan på. Det var dags att åka upp och hälsa på systeryster.
När vi anlänt i stockholm så gick vi hem till henne och åt lite innan vi tog en promenad till Västerbron där vi spenderade efermiddagen med sol och årets första dopp som var riktigt sviiin kallt, fyfan !
Sen på kvällen så tog vi en jätte lång och mysig promenad runt mälaren som går genom stan, tog ca 1½ timme.

Måndag:
En visit i stockholm är inte fulländad om man inte tar en tur på stan så det var just de som stod på dagens agenda.
Mycket fönstershopping och parfymsnifferi bestod dagen av och avslutades med en vila i skuggan under ett träd i kungsträdgården med lite jordgubbar.
På kvällen så tog vi det lugnt och kollade på en film eftersom vi blev skapligt trötta efter dagen.

Tisdag:
En tisdag i stockholm... hmmm vad händer då? Jo Alsång såklart ! Kl 12 gick vi genom Entrén och bänkade oss en bit från scen där det var ledigt. Där satt vi sen till kl 8 då sändningen började och halv 10 fick vi äntligen resa på rumpan som käkat trä så den höll på att spy. Helt underbar dag med grymt fint väder och jag han även med en liten tupplur i mors knä på sen oerhört bekvöma(?) bänken...

Onsdag:
Det var skönt att komma hem eftersom att på kvällen vankades det grillparty hemma hos Emmsan som blir ensam hemma till vi åker til Napa om 11 dagar !!! Sooooft !! Efter grillningen så drog vi ner på stan, skulle dra till pluto men jag var inte så tagg så jag gick hem och sov istället etfer att ha tagit en promenad med Jessie.